Brand Story en imago voor 365 Consulting

De huisstijl en marketing van 365 Consulting is een perfect voorbeeld van een moderne en succesvolle marktbenadering in de IT & Tech. Sky10 ontwierp een hip en onderscheidend logo met praktische vertalingen naar marketinguitingen: bekijk de clip, check de social posts en zie hoe 365 Consulting de Dynamics omgeving naar een hoger niveau tilt!

De maatschap 365 Consulting is gericht op klinkend resultaat binnen het Microsoft Dynamics 365 domein, de standaard in praktische en intelligente bedrijfstoepassingen van ERP en CRM. 

Microsoft Dynamics 365 professionals die zich als freelancer aansluiten bij de maatschap 365 Consulting, worden ingezet op uitdagende projecten die passen bij wat zij kunnen en wat zij willen. In een dienstverband bereikt een specialist al snel het plafond; bij 365 Consulting ga je daar al snel doorheen. Ontwikkeling en leiderschap staan centraal. Zekerheid voor freelancers. 

Experts op het gebied van Microsoft Dynamics 365 vinden het lastig om de stap naar zelfstandig ondernemerschap te maken. Eenmaal aangesloten bij 365 Consulting ontvangen ze een gegarandeerd maandinkomen, klus of geen klus. 

Het is belangrijk dat de markt ziet wie je bent!

En die klussen zijn er. Want de markt schreeuwt om vaardige, onafhankelijke hulp en praktische slimme oplossingen. De keuze om meer licenties af te nemen is aantrekkelijk en maatwerk oplossingen lonken. Maar met de standaard binnen Microsoft Dynamics 365 kan veel. Heel veel. Vaak meer dan opdrachtgevers denken. Consultants via 365 Consulting laten zien hoe en wat en geven zelf vorm aan hun eigen werkpraktijk en carrière pad. In een tempo dat past bij hun wensen.

Het tempo ligt hoog en 365 Consulting groeit als kool. De aangesloten consultants groeien mee, in ontwikkeling en inkomen. Founders en partners Bastiaan Bos en Ramon Speelpenning startten in 2018: “Sky10 zit in hetzelfde pand. We spraken Marcia aan of ze ons wilde helpen het verhaal van 365 Consulting vorm te geven. Onze aansluiting op de markt is geweldig en daar zagen we graag een geweldige huisstijl bij. Die heeft Sky10 echt top neergezet. In korte tijd en met overweldigende reacties. Superblij mee!”

Op weg naar de toekomst 

Marcia: “Het brancheverhaal en positionering kwam tot stand tijdens een drietal workshops met Bastiaan en Ramon. Het belang en de kracht van een merk duidelijk maken, is een confronterend proces waarbij de schellen al snel van de ogen vallen. Een stap verder gaat het met Het Kernwaardenspel: welke karaktereigenschappen horen bij onze organisatie? Wat willen we naar voren laten komen? Welke indruk op de markt willen we maken? Visualisatie in een Brand House maakt veel duidelijk: als het eenmaal zwart-op-wit staat, kun je niet meer terug. Voorwaarts! 

De neergezette anker- en aspiratiewaarden helpen om ambitie ook daadwerkelijk waar te maken. Dromen doen we ’s nachts. Dus: wat ben je en waar ben je goed in, en wat ben je nog niet maar wil je wel worden? En snel een beetje! 

De hoogste waarde is de Core Value. Voor 365 Consulting kwamen Regie, Eigenwijs en Beïnvloedend naar boven. In de uitingen komt Be A Game Changer duidelijk tot uiting. Dat rebellerende en het anders willen doen dan de gevestigde Microsoft Dynamics 365 implementatiepartners spreekt zowel de markt als de professionals enorm aan. Wat bij gevestigde partijen niet aan bod komt, lukt bij 365 Consulting wel: persoonlijk leiderschap en onafhankelijkheid staan centraal. Allemaal zaken die in de communicatie uitingen terugkomen. 

365c Bastiaan en Ramon

Klanten meenemen en loslaten 

Het krachtig neergezette imago helpt 365 Consulting de markt te overtuigen en waar te maken wat hun concurrenten niet waar kunnen maken. Namelijk: de regie nemen, problemen fixen bij grootschalige Dynamics implementaties, onafhankelijk blijven en klanten zonder omwegen de beste oplossingen te bieden. Dus zonder Vendor Lock-ins en gecompliceerd maatwerk. Daar denken andere aanbieders vaak anders over. Blijven plakken aan een klant is niets voor 365 Consulting. 

Zij willen doen wat goed is en autonoom blijven. Die uitstraling is 100% gelukt. En de enterprise markt reageert navenant: Wehkamp, Dunlop, Ampelmann, Lerøy Seafood en noem maar op. Voor deze spelers van formaat migreert 365 Consulting o.a. verouderde Microsoft Dynamics omgevingen van on-premise naar het huidige Dynamics 365 platform in de Cloud. Op basis van goed advies laten zij de ongelofelijke mogelijkheden zien van een cleane implementatie met standaard processen en dito inrichting. Maatwerkoplossingen zijn vaak onnodig en voorkomt situaties waar iedereen behalve de klant beter van wordt.

Kort en goed is 356 Consulting een groep realisten die het beste met klanten voor heeft. Senior Dynamics 365 professionals en eindgebruikers die deze werkwijze en instelling waarderen, kunnen contact opnemen met Bastiaan of Ramon.  

Ook interesse in een passend imago? Sluit wat je bent en wat je doet (nog) niet aan bij wie je wilt zijn? Kun je hulp gebruiken met je marktaanpak, doeltreffende vormgeving van je proposities en positionering? Bel of mail dan Marcia en plan een afspraak in.