Case: NovoServe “Expansie op wereldschaal, met duurzaamheid in het oog”

NovoServe is een wereldwijde IaaS speler en levert bare metal servers. Ze willen toewerken naar expansie op wereldschaal, maar willen ook groeien door verdieping: in kennis en kwaliteit. Samen groeien zien zij als “verantwoordelijkheid nemen”. Alles moet in balans zijn, ook ons ecosysteem. Datacenters moeten steeds meer energie besparen. NovoServe zet zich in om oplossingen te ontwikkelen door het verminderen en hergebruiken van energie. Hoe kom je tot een eigen krachtig verhaal? En hoe zorg je ervoor dat dit tot uiting komt in je marketinguitingen? Wij mochten met hen meedenken. NovoServe kiest voor Sky10 als marketingpartner.

CEO Herke Plantenga heeft een duidelijke missie. Als onderdeel van zijn plan om energie te besparen in datacenters, onderzoekt NovoServe hoe de warmte van servers nog verder kan worden verminderd. Dit doen zij o.a. door servers aan te passen met vloeibare watergekoelde elementen. Dit zorgt voor de voor koeling van CPU’s en GPU’s.

Met zo’n grote ambitie vraagt NovoServe zich af hoe je omgaat met je merk en marketing. Welke keuzes maak je? Hoe pas je internationaal marketing toe, en welk verhaal moet je dan vertellen?

We hielpen NovoServe bij de merkstrategie: een nieuwe positionering op basis van het archetype model. De positionering is gestoeld op het business fundament: de doelstellingen, strategie, kernwaarden, missie en BHAG.
Vervolgens gingen we aan de slag met de communicatiepositionering. We bepaalden samen het archetype en brandstory. Op basis daarvan hebben we onderstaande designs ontwikkeld.

Dit is pas het begin van de hele reis van NovoServe. Internationale targeting op iGaming en Streaming partners, nieuwe uitingen op de website, content, SEO optimalisatie, de inzet van SEA & Social Media zijn onderdeel van de hele campagne.

Durf jij ook op te vallen als IT-bedrijf? En daarmee kansen te creëren?

Als CEO, Commercieel Directeur of Marketing Manager ben je veel te druk met het managen van processen. Er is weinig tijd voor creatie, waardoor de prikkelende marketingcampagnes achterblijven. Een complete campagne vraagt om focus en discipline. Wij lossen dit probleem op. Zonder ellenlange briefings, want wij spreken de IT-taal. We’ve got your back.

Geef ons de vrijheid én de ballen om spraakmakende content te maken. Dan realiseren we jouw doorbraak. Lees hier meer. Of vraag de Smart Guide aan over groeistrategie voor IT-bedrijven.