Voorbij het cliché met marketing in IT

Ken je dat gevoel? Dat je met de beste IT- of techpropositie rondloopt en denkt dat je goud in handen hebt? Je wil af van een uren business naar meer recurring omzet en eigen IP. Maar het komt er niet echt uit?  De targets van sales worden niet gehaald. De marketingstrategie is waardeloos. Je hebt zelf geen tijd om een aantrekkelijk verhaal te creëren voor klanten en IT-talent. Bovendien ben je veel te druk met het managen van mensen en processen.
Het leven van een CEO in tech gaat niet over rozen. Die van de Chief Sales of Marketing trouwens ook niet. Heb jij ook het idee dat je weleens in een slechte film bent beland?
Herken je alle clichés?
Ga voorbij het cliché met marketing IT!  (P.s. volumeknop omhoog!)
  • Lukt het je niet om de juiste klanten aan te spreken? Schiet je met hagel? Probeer je alle persona’s in alle verticals aan te spreken met “een dataplatform of een IT-totaaloplossing”?
  • Struggle je met het vinden van IT-talent, en merk je dat je niet het juiste verhaal kan vertellen met de juiste content?
  • Merk je dat er intern heel veel passie is voor de technologie en het product, maar ben je onderweg vergeten erover te communiceren?
  • Vind je dat er te weinig emotie en branding is toegevoegd aan je IT-propositie? Waardoor je je klantgroepen niet in beweging krijgt?
  • Erken je dat marketing een feestje is van marketing, zonder ownership en zonder heldere doelen en KPI’s?
  • Stel je jezelf weleens de vraag waar het misgaat bij het tonen van leiderschap binnen je IT- of techbedrijf en hoe zich dit verhoudt tot een positioneringstrategie?

Hebben we alle bekende clichés blootgesteld?  

Herken jij jezelf in dit verhaal? Heb jij het idee dat je dagelijks in een slechte film zit, omdat er niks met de potentie wordt gedaan? Krijg je het idee dat het onmogelijk is om met de concurrentie mee te gaan? Dan wordt het tijd om de moker te pakken en deze clichés genadeloos te doorbreken. Challenge the status quo en laat zien wat je waard bent. Open je ogen en stap uit je comfortzone. De tijd dat je vanuit de luwte meekijkt is voorbij. Onmogelijk? Echt niet! 

Meer weten over het bouwen van een sterk merk in IT of tech? 
Wil jij ontdekken hoe je een groei- en marketingstrategie toepast in IT of tech?  

Of neem contact met ons op