Case: iWRITER
“Wij kunnen de wereldmarkt domineren door marketing naar een hoger niveau te tillen”.
IWRITER wilde wereldspeler worden als het gaat om templatemanagement. In Nederland hadden zij al een behoorlijke footprint. Klanten als de Rabobank en KPN maakte al gebruik van het SaaS-platform. Nu is de volgende stap: klaarstomen om de internationale Enterprise markt te veroveren. Daarvoor was een internationale uitstraling nodig: een complete rebranding. Bovendien moest het niveau van marketing drie tandjes omhoog. Jasper Voorhoeve, CEO van iWRITER (inmiddels gefuseerd met Templafy), vertelt meer over zijn ervaringen met Sky10.
“Ik ontdekte dat marketing een significante rol speelde in de groei van de onderneming. In 2016 gingen wij steeds grotere organisaties bedienen. Bedrijven zoals KPN en Rabobank kozen voor ons. Op een gegeven moment kwamen er steeds meer leads vanuit De Verenigde Staten. We hebben toen meteen besloten om de Amerikaanse markt te bedienen.”
Jasper geeft aan dat zij toentertijd met een schuin oog keken naar wat concurrent Templafy uit Denemarken deed. Zij groeiden ontzettend hard, en dat inspireerde enorm. Templafy had de internationale stap al gezet. De wereld was klaar voor een templatemanagement oplossing. iWRITER moest dus leren groter te denken.
“Om die reden zochten wij een persoon die ons kon helpen om de marketingafdeling op te zetten. Het niveau moest vele malen omhoog. We wilde de juiste uitstraling, een stevige merkbelofte en een heldere propositie richting de markt. Die persoon vonden wij in Marcia Moestoredjo van Sky10.”
COMPLEXE PROPOSITIE
Maar, er was nog veel werk te verzetten. “Wij werkten hiervoor met twee lokale marketing agencies en een oud, ingewikkeld marketing automation systeem. De twee bureaus konden zich niet verplaatsen in onze complexe propositie. We misten de juiste content, we hadden geen logische marketingfunnel en de ads leverde niets op. Het klopte ook niet met onze merkbeleving. Daarnaast hadden wij veel hogere ambities. Daarvoor was meer professionaliteit en meer durf nodig”. iWRITER moest bovendien naar een compleet nieuw marketingplatform toe: een nieuwe website, marketing automation systeem, gekoppeld aan de Microsoft Store.
EEN ZAAL VOL CMO’S ALS KERS OP DE TAART
“Met Sky10 zijn we eerst begonnen om het fundament voor het nieuwe merk uit te rollen. Daarna zijn we meteen gestart met de marketingstrategie: customer journeys, marketingfunnel en inbound marketing met Hubspot. De campagnes bestonden uit content, events en internationale targeting met online ads.”
Jasper vertelt dat hij zich heel goed het hoogtepunt kon herinneren van de hele samenwerking. “Top of the Brands, dat was de kers op de taart. We hadden een zaal vol CMO’s van de Fortune Global 500 organisaties. We presenteerden onszelf opeens aan Shell en Unilever.”
Wat Jasper kan vertellen over de aanpak? “Normaal gesproken verwacht je van elke agency dat ze wel kunnen helpen. Maar omdat wij een SaaS-platform bieden, en wij midden in de Microsoft-wereld zitten, moet je wel ons territorium kennen. Sky10 snapt ons vakgebied. De aanpak was daarnaast heel goed. Sky10 is inhoudelijk erg sterk, ze weten waar ze over praten, ze hanteren de juiste methodes, en ze begrijpen hoe een merk moet staan.
Wij zijn dus heel tevreden over de samenwerking. Ze hebben een typisch Rotterdamse mentaliteit: niet lullen, maar poetsen. Je wordt verrast met uitwerkingen. Je hoeft er niet achteraan te zitten. Een echte ondernemersmentaliteit.”
LEADS DOOR PRIKKELENDE CAMPAGNES
“Na een aantal maanden zagen we al de resultaten. Door de prikkelende campagnes kwamen de leads binnen. We hadden een marketingteam van hoog niveau. Ons primaire doel is behaald: onszelf klaarmaken voor de internationale markt. Maar ons secundaire doel is nog beter uitgepakt: door onze hoogwaardige uitstraling, werden wij een interessante organisatie om te fuseren met het grotere Templafy. De investeerders zagen potentie in ons om samen verder te groeien en de wereldmarkt te domineren. En dat is ons gelukt dankzij de aanpak met Sky10”, aldus Jasper Voorhoeve.