Video series: “Wat zeggen bekende IT-leiders over positionering in IT?”
5 handvatten voor effectieve IT-positionering
Hoe bouw je in de IT– en techindustrie aan een sterke merkpositie en branding? Welke rol speelt communicatie om stakeholders met elkaar te verbinden? En waarom is purpose leadership zo belangrijk voor jouw messaging?
Wij vroegen 4 markt-experts naar hun tips om je nog scherper te positioneren in de IT markt.
Een missie die je team met elkaar verbindt
Dave Maasland van ESET deelt zijn lessons learned over communicatie in leiderschap. Naast dat hij er zelf plezier in heeft op de bühne te mogen treden, is de doelstelling natuurlijk de neuzen van het team dezelfde kant op te krijgen en te houden.
Dave Maasland is de CEO van ESET Nederland en een bekende spreker in de media op het gebied van cybersecurity.
De purpose van je bedrijf centraal stellen
Dave vertelt ook over purpose leadership. De wil om Nederland écht veiliger te maken en in het verlengde daarvan ook Europa, is de drijfveer. Zijn groeistrategie is gedreven vanuit purpose.
Dave Maasland is de CEO van ESET Nederland en een bekende spreker in de media op het gebied van cybersecurity.
Het onderscheidend vermogen challengen
Maeike Walstra van Gjald vertelt over haar challenges hoe je als leider écht je onderscheidend vermogen als organisatie moet overbrengen om die unieke plek in de markt te claimen.
Maeike Walstra is de algemeen directeur bij Gjald. Gjald helpt bedrijven het maximale te halen uit hun bedrijfsprocessen.
Consistentie aanbrengen in je communicatie
Sander Dekker van House of Clouds heeft het over zijn learnings over communicatie. Hoe pak je de professionalisering aan zodat aandeelhouders, medewerkers en klanten dezelfde boodschap krijgen?
Sander Dekker is de CEO bij House of Clouds, een IT dienstverlener gericht op Performance IT oplossingen.
Je unieke karakter naar voren brengen
Marcia Moestoredjo geeft aan dat steeds essentiëler wordt om jouw unieke karakter te tonen, ook vanuit het leadership team. De purpose speelt hierin een cruciale rol om zowel intern als extern mensen in beweging te brengen.
Marcia Moestoredjo is de CEO en oprichter van Sky10, het marketingbureau voor IT- en techbedrijven.