De waarde van Go-To-Markets en Branding voor deze zes IT-bedrijven.

Het is niet meer voldoende om simpelweg jouw IT-product of IT-dienst te promoten. Het draait allemaal om het begrijpen van jouw doelgroep en het inspelen op hun behoeften en de tijdsgeest. Of je nu te maken hebt met technische IT-directeuren of minder technische besluitvormers, het is essentieel om relevant te zijn. Stop met het simpelweg pushen van je product en begin met het bieden van echte waarde. Deze opdrachtgevers in IT & Tech heben wij de afgelopen maanden mogen  begeleiden bij hun Go-To-Market en positionering.

Fresh Minds
Fresh Minds, een snelgroeiend IT-consultancybedrijf, heeft de noodzaak ingezien van een sterkere marktpositie en de cruciale rol die positionering en branding hierbij spelen. Om hun groeitraject voort te zetten en zich te onderscheiden in de competitieve markt, hebben ze de expertise van Sky10 ingeroepen om hen te begeleiden bij dit strategische proces.

Proact
Als onderdeel van een Zweedse groep is Proact Nederland gebonden aan de corporate richtlijnen vanuit Zweden als het gaat om communicatie. Echter, om zich verder te ontwikkelen als een toonaangevende speler in de Nederlandse IT-markt, met een focus op cloudmigraties en MSP-diensten, is het essentieel dat Proact een scherpere positionering aanneemt. Bij Sky10 stonden we klaar om hen te ondersteunen bij het creëren van het juiste verhaal en de go-to-marketstrategie om dit doel te bereiken.

Brimit
Brimit, een specialist in platform engineering, heeft besloten om samen te werken met Sky10 vanwege de groeimogelijkheden die zij zien in de Benelux. Met een indrukwekkend team van meer dan 100 engineers en een klantenbestand verspreid over Oost-Europa, West-Europa en het Midden-Oosten, staat Brimit nu op het punt om de Benelux-markt te betreden. Sky10 ondersteunt hen bij het ontwikkelen van een effectieve go-to-marketstrategie, het verfijnen van hun identiteit en het scherpstellen van hun waardeproposities.

Blis Digital
Het was geweldig om opnieuw vol enthousiasme aan de slag te gaan voor Blis Digital tijdens een Go-to-Market strategiedag, onder leiding van Krishan Bhagwandas! Tijdens deze sessie hebben we niet alleen samengewerkt, maar ook waardevolle inzichten opgedaan over de cruciale rol van UX en hoe het daadwerkelijk bijdraagt aan de business value van je softwareproduct.

HumanCore
HumanCore biedt ondersteuning aan bedrijven op het gebied van thema’s als grensoverschrijdend gedrag, burn-outs, pesten en discriminatie. Met hun eigen platform voor bedrijven en vertrouwenspersonen maken ze het mogelijk om meetbaar te toetsen wat er gebeurt als er niet wordt geïnvesteerd in een veilige werkomgeving. Dit platform biedt inzicht in de stappen en acties die kunnen worden ondernomen om onder andere grensoverschrijdend gedrag en burn-outs te voorkomen. Om hun aanbod succesvol op de markt te brengen, heeft HumanCore besloten om Sky10 in te schakelen voor hun go-to-marketstrategie.

Rockdata
Team Rockdata is een snelgroeiend bedrijf in data engineering.  Rockdata gelooft in het bieden van strategische meerwaarde aan MKB en MKB+ bedrijven. Zoals bij Equans. Waar ze impact maken door de implementatie van een datawarehouse waarbij ze slim gebruikmaken van building blocks. Sky10 heeft hen geholpen bij de Go to market. Het was een geslaagde dag!

Meer weten over Go-to-Market Strategie of Branding in IT?

Ben je ook op zoek naar jouw eigen verhaal? Meer weten over hoe je extreme meerwaarde biedt vanuit je huidige IT-waardepropositie? Moet je herpositioneren, en ben je op zoek naar onderscheidend vermogen?

We starten met het uitvoeren van een concurrentieanalyse. Gebaseerd op desk research en een online marketing analyse kijken wij naar met welke concurrerende partijen je te maken hebt. We gaan op zoek naar jouw ‘sweetspot’.

We bepalen je strategische groeidoelen, je ideal customer profile en de segmenten waarin je het snelst kunt groeien. Vervolgens werken we de value proposition canvas en de proposities uit.

Aan het eind van de rit heb jij niet zomaar een propositie. Je hebt een verhaal waarmee je karakter toont.

We graven zo diep naar jouw authenticiteit, dat jouw doelgroep je ziet. Je maakt ze wakker met extreme waarde.

Uiteindelijk wil je de juiste snaar raken. Meer weten? Neem contact op.