UNIEKE IT PROPOSITIES
TERUG NAAR DE EENVOUD
Buig een latente vraag om naar een urgente vraag
IT is complexe materie. Hoe maak je complexe materie verkoopbaar? Hoe buig je een latente vraag om naar een urgente vraag? Hoe maak je proposities die oproepen tot urgentie? Het antwoord: terugbrengen naar de eenvoud en combineren met je eigen unieke identiteit. Hoe complex je propositie ook is: we duiken in je organsatie, we dringen door tot de kern. Een beetje lullen en veel poetsen dus.
De stelregels voor unieke IT-proposities
Denk je dat je uniek bent omdat jij een Low-Code platform of HR-portaal aanbiedt? Think again. Er zijn een aantal stelregels om tot unieke IT-proposities te komen. Ten eerste moet je de juiste producten, features en aanpak kunnen aanbieden. Dat noemen we hygiënefactoren. Ten tweede moet jouw merk volledig verweven zijn in je verhaal. En daar gaat het vaak mis. Techneuten zijn vaak geneigd om zoveel mogelijk rationaliteit en complexiteit door te voeren in hun oplossingen. Herkenbaar? Laten we dan meteen de koe bij de horens vatten!
In vijf stappen werken we de volgende zaken uit:
Resultaten
Aan het eind van de rit heb jij niet zomaar een propositie. Je hebt een verhaal waarmee je karakter toont. We graven zo diep naar jouw authenticiteit, dat jouw doelgroep je ziet. Je maakt ze wakker met extreme waarde. Uiteindelijk wil je de snaar raken: visuals, demo’s en video’s. Laten we aan de slag gaan met de vijf stappen.
Download de Smart Guide
zo genereer je een constante stroom inbound leads. In deze Smart Guide lees je meer over de groeistrategie voor IT- en techbedrijven:
- De belangrijkste ontwikkelingen binnen marketing voor IT- en techbedrijven
- Waarom het vertellen van een goed verhaal in IT belangrijker is dan bereik (impact vs. bereik)
- Hoe je een moderne ‘marketingmachine’ opzet en welke mensen je nodig hebt
- Hoe je marketingstrategie de komende jaren er uit moet zien
Download de Smart Guide nu.